کف کاذب شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

کف کاذب شیشه ای چیست، یکی از سوالاتی است که برای اشخاصی که قصد تهیه انواع کف کاذب را دارند، به وجود می‌آید. همانطور که می‌دانید کف های کاذب انواع مختلفی داشته و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. کف های کاذب شیشه ای یکی از جدیدترین نوع کف ها به شمار می‌آیند که توانسته‌اند برای مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. کف‌ های کاذب شیشه ای را باید مدرن‌ترین نوع کف کاذب بنامیم. زیبایی این نوع کف ها به قدری است که اشخاص بسیاری برای خرید آن اقدام می‌کنند. در این مقاله از سری مقالات نویسا سعی داریم بیشتر در خصوص کف کاذب شیشه ای چیست و چه مزایایی دارد، صحبت کنیم پس تا پایان همراه ما باشید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم؟

فروش کف کاذب
اگر می‌خواهید در خصوص فروش کف کاذب اطلاعاتی کسب کنید، با مشاورین ما در ارتباط باشید
نویسا فلور

کف کاذب شیشه ای چیست؟

اگر بخواهیم کف کاذب شیشه ای چیست را به سادگی جواب بدهیم باید این گونه صحبت کنیم که کف کاذب شیشه ای تایل های شیشه ای مقاوم هستند که دارای شبکه فلزی پایه‌دار بوده و شما می‌توانید  آن‌ها را در سطح اتاق نصب کنید. این کف ها بیشتر جنبه جذابیت و زیبایی دارند، البته استحکام خوبی را هم دارا هستند. از این رو شما می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و در کنار افزایش زیبایی محیط مورد، یک کف بادوام را داشته باشید. در کف کاذب شیشه ای معمولاً از شیشه های لمینت و سکوریت که ضخامت بالایی دارند، استفاده خواهد می‌شود. بنابراین احتمال ایجاد شکستگی و ترک در آنها بسیار کاهش می‌یابد. شما می‌توانید حتی در محیط‌هایی که رفت آمد و بالایی دارند نیز از این نوع کف کاذب استفاده کنید.

کف کاذب شیشه ای چیست؟

همه چیز در مورد کف کاذب شیشه ای

کاربرد کف کاذب شیشه ای

این سوال که “کف کاذب شیشه ای چیست” را پاسخ دادیم و حال بهتر است کمی در خصوص کاربردهایی که این نوع کف کاذب دارد نیز کمی صحبت کنیم. از جمله محل‌هایی که می‌توانید کف کاذب شیشه ای را به کار ببرید و استفاده کنید موارد زیر هستند:

 

  • در کف ساختمان‌های مسکونی و اداری
  • در مراکز تفریحی و تجاری
  • در بالکن و تراس
  • در رستوران‌ها
  • در آزمایشگاه
  • در اتاق سرور و شبکه

ساختار کف های کاذب شیشه ای

کف کاذب شیشه ای با کف های کاذب آلومینیومی و فولادی تفاوت چندانی ندارد. مهمترین و عمده‌ترین تفاوتی که مابین این نوع از کف ها بوده مربوط به جنس تایل آن‌ها است. تایل در واقع همان کاشی‌هایی هستند که برای تشکیل پوشش‌های دیوار و کف استفاده می‌شوند و می‌توانند از کاشی‌های مربعی ساده تا پیچیده یا موزاییک‌ها متغیر باشند. در خصوص کف کاذب شیشه ای، شیشه های استفاده شده در تایل ها 3 لایه و ضخیم است و برای لایه زیرین و روئی از سکوریت‌های نشکن استفاده می‌شود  و در میان آن‌ها ورق های pvb را استفاده کردند. زیر ساخت بسیار مقاومی را برای کف کاذب شیشه ای ایجاد کرده‌اند که موجب شده در برابر نم و رطوبت و هر نوع خوردگی تغییر شکل ندهد.

 

ساختار کف های کاذب شیشه ای

 

مزایای استفاده از کف کاذب شیشه ای

شاید قبلا برای شما هم سوال شده باشد که کف کاذب شیشه ای چیست و چرا این روزها  در معماری‌های جدید طرفداران زیادی پیدا کرده است. کف کاذب شیشه ای مزایای فراوانی را به همراه داشته و از این رو استقبال بسیار زیادی هم از آن شده است. از مهم‌ترین مزایایی که باید برای کف کاذب شیشه ای عنوان کرد مواردی هستند که در ادامه بیان می کنیم:

 

  • به وجود آوردن جلوه‌ای زیبا و مدرن برای مکان مورد استفاده
  • ایجاد دسترسی راحت به کابل‌های کف ساختمان و دیگر تاسیسات
  • جابجایی راحت تایل‌ها
  • بازتاب مناسب نور
  • تعمیر راحت
  • مقاومت زیاد
  • قابلیت شست و شو و عدم تغییر رنگ
  • مقاوم در برابر ضربه و تغییرات دمایی
  • کیفیت و تنوع بالا
  • ضدخش بودن
  • بهینه کردن چیدمان اصولی

مهمترین ویژگی‌های کف کاذب شیشه ای

کف های کاذب شیشه ای به شکلی تولید می‌شوند که ابعاد تایل‌ها و ارتفاع سازه فلزی زیر آن قابل تغییر باشد. این چنین شما می‌توانید  با کمک کف کاذب شیشه ای نورپردازی را از قسمت زیرین کف انجام دهید. برخلاف برخی از تصورها کف های کاذب شیشه ای لغزنده نیستند و بدون هیچ مشکلی می توان روی آن‌ها قدم گذاشت و راه رفت. همچنین با توجه به ساختار محکمی که دارند و پلی کربناتی که در لایه‌های این تایل‌ها به کار گرفته شده، به سبب ضربه‌هایی که به آن وارد می‌شود به راحتی شکسته نخواهد شد.

قیمت کف کاذب شیشه ای

برای تعیین قیمت کف کاذب، آن هم از هر نوعی که باشد، همیشه باید برخی عوامل را موثر دانست. برای تعیین قیمت کف کاذب شیشه ای هم فاکتورهایی دخیل هستند که از مهمترین آن‌ها باید به برند سازنده اشاره داشته باشیم. همانطور که می‌دانید برندهای معتبر از بهترین متریال برای ساخت محصولات استفاده می‌کنند و به هر میزان این متریال کیفیت بالایی داشته باشند قطعاً باید قیمت بیشتری برای این کف ها بپردازید. علاوه بر این اینکه شما در چه ابعادی به این کف‌های کاذب نیاز دارید، در تعیین نرخ کاذب شیشه ای اثر گذار است. علاوه بر تمام این‌ها گاهی طرح و رنگ هم روی نرخ نهایی اثر می‌گذارند. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه به فکر تهیه این کف باشید حتما نیاز خود را به درستی بسنجید تا پس از خرید، از انتخاب پشیمان نشوید.

سخن پایانی

این سوال متداول در بازسازی‌ ساختمان‌‌ها، که کف کاذب شیشه ای چیست و در کجاها استفاده می‌شود، موضوعی بود که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم. در زمان خرید از این نوع کف حتماً محاسبات دقیقی را انجام دهید و محصولاتی را تهیه کنید که مطمئن باشید بر اساس استاندارد روز دنیا تولید شده‌اند. کف های کاذب شیشه ای محصولاتی زیبا بوده که از مقاومت قابل قبولی برخوردار هستند. اگر در خصوص کف کاذب و یا خرید کف کاذب از هر نوعی شیشه ای علاوه بر مطالبی که در این مقاله در خصوص آن‌ها صحبت کردیم باز هم نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

Call Now Buttonمشاوره رایگان