کف کاذب سینما چیست و چه کاربردهایی در سالن نمایش دارد؟

کف کاذب سینما چیست؟ شاید یکی از سوالاتی که ذهن ساختمان سازهایی را که به ساخت آمفی تئاتر یا سینما مشغول هستند به خود درگیر کرده، همین باشد. اگر قصد استفاده از کف کاذب برای این محیط‌ها را دارید بهتر است پیش از هر چیز کمی اطلاعات درباره کاربردهای این نوع کف بدانید. اینگونه می‌توانید بهترین انتخاب را برای استفاده از آن داشته باشید. در این مقاله از سری مقالات نویسا سعی داریم بیشتر بدانیم کاربرد کف کاذب سینما چیست و شیوه طراحی آن به چه صورت است.؛ پس تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می‌ شویم؟

کف کاذب
برای استعلام قیمت و خرید کف کاذب با مشاورین ما در ارتباط باشید
نویسا فلور

کف کاذب سینما چیست ؟

در ادامه‌ی این مطلب به این سوال که کف کاذب سینما چیست به شما پاسخ می‌دهیم تا بهتر با این نوع از کف آشنا شوید. از مهمترین موضوعاتی که در سالن‌های سینما و سالن‌های نمایش چشم تماشاگران را به خود درگیر می‌کند، پوشش کف و سن است که برای آن محیط‌ها به کار گرفته می‌شود. طراحی کف باید به صورتی باشد که در این فضا بتواند میزان فشار و ضربه ای که در اثر رفت و آمد به آن وارد می‌شود را تحمل کند. کف کاذب سینما بسیار مستحکم بوده و باید ضد آتش و رطوبت باشند. استحکام و پایداری در کنار زیبایی موجب می‌شود کف کاذب سینما به بهترین شکل ممکن ساخته شده که حرکت روی آن را بی‌صدا کند. برای اینکه کف کاذب سینما و سالن نمایش را تولید کنند، لازم است از بهترین متریال‌ها استفاده شود. مناسب‌ترین نوع کف کاذب برای بهره‌گیری در سالن‌های سینما و نمایش کفی است که امکان افزایش ارتفاع به صورت پله‌ای را دارا باشد.

کف کاذب سینما چیست؟

همه چیز در مورد اینکه کف کاذب سینما چیست؟

کاربرد کف کاذب در سینما و سالن نمایش

“کف کاذب سینما چیست” را توضیح دادیم و حالا نوبت به این رسیده تا در ارتباط با کاربرد آن هم کمی صحبت کنیم. به صورت متداول کف کاذبی که مناسب سینما و سالن کنفرانس باشد، ویژگی‌های خاصی را دارا است. از مهمترین کاربردهایی که می‌توانیم برای این نوع کف بیان کنیم موارد زیر هستند:

  • برای رفت و آمدهای پی در پی بسیار مقاوم و مستحکم هستند.
  • از زیبایی خوبی برخوردار هستند.
  • امکان تغییر ارتفاع برای آن وجود دارد.
  • تمیز کردن بسیار راحتی دارند.
  • از وزن مناسبی برخوردار بوده و قابل حمل و نقل هستند.

 

شیوه طراحی کف کاذب سینما و سالن نمایش

برخی تصور می‌کنند همین که بدانند کف کاذب سینما چیست و یا با کاربردهای آن آشنا شوند، برای استفاده از این کف کفایت می‌کند. اما شیوه طراحی دیگر نقاط در سالن‌های سینما و نمایش باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. برای اینکه یک هارمونی و در واقع ترکیب‌های رنگی هماهنگ از نظر زیبایی شناسی به محیط و فضای سینما و سالن نمایش بدهید، لازم است در طراحی تمام بخش‌های سالن سینما و نمایش طراحی کف کاذب را در نظر بگیرید. بهتر است بدانید مقرراتی که این نوع سالن‌ها دارند کمی پیچیده است و لازم است حتی به جزئیات آن هم توجه ویژه داشته باشید. ارتفاع سالن سینما را باید از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی سالن‌های نمایش و سینما بدانیم. به همین دلیل است که قابلیت بلند و کوتاه شدن پایه‌ها برای کف کاذب را در نظر گرفته‌اند تا در زمان‌های مورد نیاز بتوان ارتفاع آن‌ها را تغییر داد. ضمن اینکه این مورد در تعیین قیمت کف کاذب نیز عامل موثری است. در زمان خرید تمامی این موارد را در نظر داشته باشید و سپس دست به یک انتخاب درست بزنید. علاوه بر این، لازم است در فکر ایجاد فضای آکوستیک، فضایی که در آن از بروز صداهای ناخواسته جلوگیری شده، برای سالن سینما یا سالن نمایش باشید.

شیوه طراحی کف کاذب سینما و سالن نمایش

خرید کف کاذب سینما و سالن نمایش

اگر به دنبال پیدا کردن محل‌های فروش کف کاذب هستید و می‌خواهید آن را برای سالن سینما یا سالن نمایش تهیه کنید، لازم است فاکتورهای مختلفی را در این خصوص مورد توجه قرار دهید. از مهمترین مواردی که پیش از خرید باید به آن دقت کنید می ‌توانیم به میزان وزنی که قرار است بر کف وارد شود اشاره داشته باشیم. با توجه به این موضوع باید کفی را انتخاب کنید که بسیار مقاوم باشد. میزان تاسیساتی که قرار است از زیر کف عبور کند را بررسی کنید. 

 

خرید کف کاذب سینما و سالن نمایش

 

سخن پایانی

کف کاذب سینما چیست را در این مطلب توضیح دادیم و در خصوص کاربردهای آن هم اطلاعاتی را به شما ارائه کردیم. به اینصورت می‌توانیم بگوییم بهترین نوع کف برای فضاهای پر رفت و آمد همچون سینما و سالن‌های نمایش، کف‌های کاذب هستند. این کف‌ها بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا طراحی می‌شوند و علاوه بر استقامت بالا، می‌توانند زیبایی منحصر به فردی را نیز به فضا ارائه کنند. اگر در خصوص خرید کف کاذب سوالی دارید می‌توانید با کارشناسان ما در سایت نویسا ارتباط برقرار کنید.

Call Now Buttonمشاوره رایگان