کف کاذب اتاق برق و ویژگی های آن

انواع زیادی از کف های کاذب وجود دارند کف کاذب اتاق برق به کفی گفته می‌شود که در انواع گوناگونی تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های کلیدی و مهمی که برای این کف باید در نظر گرفت، صد درصد می‌تواند تمایزی با دیگر کف‌های کاذب داشته باشد. اتاق برق یک اتاق بسیار متفاوت با تجهیزات متفاوت و البته خطرناکی است که اگر کف مقاومت بالایی نداشته باشد، صد درصد مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

کف کاذب اتاق برق چیست؟
استعلام قیمت کف کاذب
برای استعلام و قیمت و خرید کف کاذب با مشاورین ما در ارتباط باشید
نویسا فلور

کف کاذب اتاق برق

قبل از این که به بررسی کف کاذب اتاق برق بپردازیم، باید در مورد اتاق برق صحبت کنیم. در انواع ساختمان‌ها از اتاقی برای مهار تجهیزات الکترونیکی استفاده می‌کنند. ابعاد این اتاق را با توجه به تجهیزات و نوع وسایل مورد استفاده می‌توان در نظر گرفت. طبیعتاً ساختمان‌های بزرگ‌تر به اتاق‌های برق وسیع‌تر هم نیاز دارند. چنانچه با اتاق برق روبرو شده‌اید تا به حال، متوجه اهمیت کف اتاق هم شده‌اید. این نوع اتاق را با یک علامت خاص نشان می‌کنند تا افراد متفرقه وارد اتاق نشوند،

کف کاذب چوبی

همه چیز درباره کف کاذب اتاق برق

کف کاذب اتاق برق چیست؟

به اتاقی که رفت‌وآمد زیادی در آن اتفاق نمی‌افتد، اتاق برق می‌گویند. وسایل و تجهیزات مورد استفاده در این اتاق موضوع بسیار مهمی است، به این دلیل که اپراتوری در اتاق وجود ندارد. با این وجود باید  انواع کف کاذب اتاق برق باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد.
با توجه به وزن وسایل صد درصد باید جنس مرغوبی را برای کف کاذب این اتاق در نظر گرفت. بدون هیچ اغراقی کف کاغذ بهترین انتخاب برای اتاق برق به شمار می‌آید. به هر حال ویژگی‌های کمی را نمی‌توان برای کف نوع کاذب در نظر گرفت. این نوع کف مورد استفاده در اتاق برق، انواع متفاوتی را شامل می‌شود که در ادامه به بررسی این انواع خواهیم پرداخت.

پرکاربرد ترین کف کاذب

پرکاربردترین کف کاذب

کف کاذب اتاق برق آلومینیومی را می‌توان جزء پراستفاده‌ترین کف‌های کاذب مورد استفاده در اتاق برق در نظر گرفت. مقاومت بی‌نظیر و بالایی که برای این نوع کف در نظر می‌گیرند، قابل ستایش است؛ به همین دلیل می‌تواند وزن بالا و سنگینی لوازم و تجهیزات موجود در اتاق برق را تحمل کند. البته باید این نکته را درباره کف کاذب به خاطر بسپارید که این نوع کف برخلاف کف کاذب چوبی وزن بسیار سبکی دارد. آلومینیوم بهترین گزینه برای رویارویی با رطوبت است. دلیل مقاومت کف مورد نظر در برابر حریق هم به خاطر استفاده از فلز است که کم‌ترین میزان زنگ زدگی را به وجود می‎آورد. در مورد پایداری کف آلومینیومی کاذب اگر بخواهیم صحبت کنیم، به دلیل عدم استفاده از پیچ و مهره پایداری بسیار خوبی را می‌توان انتظار داشت. سازگاری این نوع کف با محیط زیست هم به خاطر قابلیت بازیافت بودن آن است. با توجه به آنچه گفته شد، طبیعتاً قیمت کف کاذب را باید متغیر در نظر گرفت.

مقاوم ترین کف کاذب

در دسته‌بندی کف‌های کاذب اتاق برق که استحکام بسیار بالایی دارد می‌توان به نوع فولادی آن اشاره کرد. این نوع کف کیفیت بسیار بالایی دارد. کفی کاذب که ایمنی بالایی دارد به این خاطر که فولاد همیشه عمر مفید و بالایی دارد و با وجود قیمت مناسب خود می‌تواند انتخابی بسیار مقرون به صرفه برای خرید کف کاذب اتاق برق به شمار آید. ناگفته نماند که از انواع کفپوش‌های چوبی، سرامیکی و… می‌توان روی این نوع کف هم استفاده کرد.
این نوع کف را با تایل‌های ۶۰*۶۰ می‌توان مورد استفاده قرار داد. کف‌هایی توپر و توخالی هستند و به هیچ عنوان خاصیتی مانند آب شدگی را نمی‌توان برای این نوع کف به‌صورت کاذب در نظر گرفت. در مقایسه با کف‌های کاذب دیگر وزن سنگین‎تری دارد.

مقاوم ترین کف کاذب

ویژگی های کف های کاذب اتاق برق

برای خرید کف کاذب صد درصد باید به ویژگی‎های کف مورد نظر دقت کنید. اولین ویژگی مهم کفی که کاذب است و در این نوع اتاق به کار می‌آید، قابلیت تعویض است. به هر حال در مدت زمانی طولانی آسیب‌هایی که به کف وارد می‌شوند، به تعویض کف اشاره می‌کنند. چنانچه کف اتاق کفی مستحکم نباشد، نمی‌توان تجهیزات مورد نیاز را روی کف اتاق قرار داد.
آنتی استاتیک بودن سطح کف مورد نظر کاغذ اتاق برق، باعث می‌شود تا بارهای الکترونیکی به وجود نیایند. این بارهای الکترونیکی به تجهیزات و وسایل برقی موجود در اتاق برق قطعاً آسیب و لطمه جدی وارد می‌کنند. کف‌های کاذب یک نوع عایق هستند و این عایق بودن به ایمنی هرچه بیشتر کارکنان کمک می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که برای کف کاذب اتاق برق باید در نظر گرفت، قابلیت ضد خوردگی است.
کف‌های کاذب بهترین گزینه برای استاندارد سازی اتاق برق به شمار می‌آیند. با توجه به فضای مورد استفاده در اتاق برق می‌توان ارتفاع کف را هم مشخص کرد. به این دلیل که مقدار لوله عبوری و کابل متفاوت است. 10سانتی‌متر به حداقل ارتفاع و 200 سانتی‌متر به حداکثر ارتفاع اشاره می‌کند. زمانی ارتفاع کف به 40 سانتی‌متر می‌رسد یعنی قرار است از سیستم سرمایشی استفاده شود.

نحوه انتخاب کف کاذب برای اتاق برق

خرید و تهیه کردن و همچنین فروش کف کاذب در شرکت نقش نویسا با قیمتی مناسب و کیفیت بالا قطعاً ترغیب کننده است. در انتخاب کف‌های کاذب اتاق برق به فضای اتاق برق باید توجه کنید و اگر قرار است از تجهیزات سنگین‌وزن‌تر استفاده کنید، قطعاً کف مورد نظر هم باید مقاومت و استحکام بالاتری داشته باشد. برای محیط‌های مرطوب استفاده از کفی که قابلیت ضد خوردگی و ضد رطوبت داشته باشد را نباید نادیده گرفت.
با توجه به آن‌چه گفته شد، باید بدانید که کیفیت صد درصد در اولویت قرار می‌گیرد و اگر شما تنها قیمت را در اولویت خرید خود قرار دهید، در کوتاه مدت از کیفیت پایین کف مورد نظر پشیمان خواهید شد. با این وجود سعی کنید، به مرغوبیت و کیفیت جنس “کف کاذب اتاق برق”توجه بیشتری نشان دهید.

نحوه انتخاب کف کاذب

سخن پایانی

کف کاذب اتاق برق یک نوع کف با ویژگی‌های خاص و متفاوت به خود است. کف یکی از بخش‌های مهم اتاق برق را شامل می‌شود و محال است که در حین انتخاب وسایل لازم برای طراحی اتاق برق، انتخاب و استفاده از کف مخصوص کاذب را فراموش کرد. در این میان، شرکت نقش نویسا می‌تواند یک مجموعه ایده آل برای انتخاب انواع کف‌های کاذب اتاق برق باشد که مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات این‌چنینی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Call Now Buttonمشاوره رایگان