کفپوش اپوکسی چیست و چه تفاوتی با کف کاذب دارد؟

تفاوت اپوکسی و کف کاذب بسیار محرز است و دو نوع کفپوش متفاوت به حساب می آیند. اگر بخواهیم در ارتباط با این نوع کفپوش و تفاوت اپوکسی و کف کاذب دارد صحبت کنیم لازم است اطلاعات بیشتری در آن به شما ارائه دهیم و از انواع، مزایا و ویژگی هایی که دارد بیشتر بحث کنیم. پس از آن به آسانی می توان تفاوتی که با کف‌های کاذب دارد را متوجه شد. در این مقاله از سری مقالات نویسا قصد داریم در خصوص تفاوت اپوکسی و کف کاذب مطالبی را بیان کنیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

کف کاذب
برای خرید و اطلاعات بیشتر کف کاذب با مشاورین ما در ارتباط باشید
نویسا فلور

کفپوش‌های اپوکسی چیست؟

پیش از اینکه به تفاوت اپوکسی و کف کاذب بپردازیم بهتر است کمی از  نوع اپوکسی صحبت کنیم. این کفپوش‌ها از محصولات جدیدی هستند که در ساخت و ساز ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و مقاومت خوبی دارد و از ترکیب رزین های پلیمری و سخت کننده ها تولید خواهند شد. این مخلوط را برای پوشش روی سطوح  بتنی به کار می گیرند. شما می توانید در زمان استفاده از این کفپوش، چندین لایه را روی سطح بتنی بریزید و این گونه کفی ضخیم تر و مقاوم را خواهید داشت. کفپوش‌های این جنسی زمانی که روی سطح بتنی ریخته می شوند به سرعت سخت شده و پیوند خوبی را ایجاد خواهند کرد. این نوع از کفپوش‌ها نسبت به کف کاذب مقاومت فیزیکی بالایی نسبت به بتن های معمولی دارد. که این از تفاوت اپوکسی و کف کاذب بسیار چشمگیر است.

همه چیز در مورد کفپوش اپوکسی و تفاوت اپوکسی و کف کاذب

کاربرد کفپوش اپوکسی

معمولاً باید پیش از خرید و استعلام قیمت کف کاذب در خصوص کاربردهایی که دارند به کسب اطلاعات بپردازید؛ از این مدل کفپوش‌ها معمولاً برای فضاهای ساختمانی، پروژه های مسکونی، پروژه های خودرویی و صنعتی استفاده خواهد شد. ساختار مبتنی بر رزین های پلیمری که این نوع کفپوش دارد ، که یک تفاوت اپوکسی و کف کاذب محسوب می شود، موجب شده تا در سازه های بتنی به کار گرفته شود و در این نوع سازه ها کاربرد داشته باشد. از “تفاوت اپوکسی و کف کاذب” نوع سطح آن ها را نیز می توان بیان کرد. اپوکسی‌ها سطحی صاف دارند و درزی در آنها ایجاد نخواهد شد. معمولاً دارای رنگ ثابت هستند و یک سطح صاف را ایجاد می کنند. بنابراین فراموش نکنید حتما قبل از خرید کف کاذب یا هر مدل کفپوشی درباره کاربردهایی که دارند اطلاعاتی را به دست آورید و حتما از تفاوت اپوکسی و کف کاذب آگاه باشید.

کاربرد کفپوش اپوکسی

مهمترین ویژگی های اپوکسی

از جمله ویژگی های مهمی که می تواند تفاوت اپوکسی و کف کاذب را کمی مشخص کند این است که این مدل از کفپوش می تواند با توجه به شفافیتی که دارد روشنایی محیط را دو برابر کند. معمولا از این مدل کفپوش در صنایعی که نیاز دارند کفپوش بادوامی داشته باشند استفاده خواهد شد. طول عمر بسیار بالایی دارند و در برابر بارهای سنگین استحکام خوبی را از خود نشان می دهند. تمیز کردن اپوکسی نیز بسیار راحت است و نیازی به نگهداری و محافظت خاصی هم ندارد. ضمنا این نوع کفپوش عایق گرما حساب می شوند و ضد آتش هستند که این تفاوت اپوکسی و کف کاذب ، نوع اپوکسی را منحصر به فرد می کند. 

مزایای کفپوش اپوکسی

از جمله تفاوت اپوکسی و کف کاذب ، مزایایی است که کفپوش های اپوکسی از آن برخوردار هستند و از این رو در اکثر مواقع در مقایسه با فروش کف کاذب، از این مدل کفپوش هم نسبتا استقبال خوبی از آنها صورت گرفته است. مهمترین مزایای آن را باید موارد زیر بدانیم:

  • امکان خط کشی و طراحی دارد.
  • در زمان اجرا بوی بسیار کمی داشته و به مرور زمان این بو از بین خواهد رفت.
  • جذب حداقلی آب دارد و پوشش ضد آب مناسبی محسوب می شود.
  • در صورتی که آسیب ببیند در کوتاه ترین زمان ممکن ترمیم خواهد شد.
  • مقاومت سایشی بسیار بالایی داشته و می توان از آن برای واگن های مترو، پارکینگ ها و مکان های پر تردد استفاده کرد.
  • عایق خوبی در برابر جریان الکتریسیته خواهد بود.

مزایای کفپوش اپوکسی

تفاوت اپوکسی و کف کاذب

احتمالاً تا اینجای مطلب به تفاوت اپوکسی و کف کاذب پی برده اید؛ اما مهمترین تفاوت اپوکسی و کف کاذب در  نوع سطح اپوکسی است که از رزین و سخت کننده ها ایجاد می شوند و روی سطوح بتنی را پوشش می دهند در حالی که کف‌های کاذب قطعه هایی هستند که باید نصب شوند و به صورت متداول از جنس هایی مثل سنگ، پی وی سی و چوب بوده در حالی که برای اپوکسی از مخلوط مواد دیگری استفاده می شود که این مورد یکی از موارد اصلی در تفاوت اپوکسی و کف کاذب است.

تفاوت اپوکسی و کف کاذب

سخن پایانی

تفاوت اپوکسی و کف کاذب را بررسی کردیم و متوجه شدیم بیشترین تفاوتی که این دو دارند در خصوص مواد تشکیل دهنده و شیوه نصب آن ها خواهد بود. به هر حال هر کدام از این ها باید با توجه به نیاز شما تهیه شود تا بعدا از خرید و تهیه آنها پشیمان نشوید. پیش از اینکه به سراغ قیمت کف کاذب بروید می توانید اطلاعاتی را در خصوص تفاوت اپوکسی و کف‌های کاذب به دست آورید؛ زیرا ممکن است نیاز ساختمان شما از طریق اپوکسی هم برطرف شود. اگر علاوه بر مطالبی که از آنها یاد کردیم نیاز به راهنمایی های بیشتری در خصوص تفاوت اپوکسی و کف کاذب دارید، می توانید با مشاوران ما در سایت نویسا ارتباط برقرار کنید.

Call Now Buttonمشاوره رایگان