اهمیت کف کاذب در معماری و طراحی داخلی چیست؟

اهمیت کف کاذب در معماری بر هیچکس خصوصا معماران وطراحان داخلی پوشیده نیست. کف کاذب توانسته  با توجه به کیفیت بالایی که دارد نظر مساعد بیشتر سازندگان ساختمان و طراحان معماری را به خود جلب کند. این روزها این کف کاذب در انواع متفاوت خود با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، حرف اول را در میان متریال‌های ساخت و ساز می‌زند. در این مقاله از سری مقالات سایت نویسا می‌خواهیم در خصوص اهمیت کف کاذب در معماری داخلی صحبت کنیم و انواع آن را بشناسیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم؟

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم؟
استعلام قیمت کف کاذب
برای استعلام قیمت و خرید کف کاذب با مشاورین ما در ارتباط باشید
نویسا فلور

کف کاذب چیست؟

کف کاذب روکشی جدید و نوین در کف سازی های اولیه بوده و این روزها بیشتر در ساختمان‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کمک این کف دیگر نیازی به سیمان کشی نیست که از مزایای فوق‌العاده آن بشمار می‌آید. همچنین می‌توان تاسیسات ساختمانی را به راحتی از زیر کف کاذب عبور داده و زیبایی محیط را افزایش داد. از کف کاذب معمولاً در اتاق‌های فرمان و اتاق‌های دیتاسنتر استفاده می‌شود و علاوه بر آن می‌توان در محیط‌های عمومی هم شاهد این مدل کف بود. مواردی  که گفته شد اهمیت کف کاذب در معماری و طراحی داخلی را نشان می‌دهد.

همه چیز در مورد کف کاذب و اهمیت آن در معماری

آشنایی با انواع کف کاذب ساختمان

تنوع انواع مختلف کف های کاذب را می توان به سبب جنسی که دارند در نظر گرفت  و این تنوع جنس و نوع در قیمت کف کاذب تاثیرگذار است.کف های کاذب به صورت زیر در بازار قابل ارائه است:

کف کاذب سرامیکی

این نوع از کف ها پایه هایی با جنس پلی پرولین  دارند و روکشی که برای آن در نظر گرفته می‌شود سرامیک است. معمولاً از کف کاذب سرامیکی در ساختمان‌های مخابراتی استفاده می‌شود.

کف کاذب MDF

کف های کاذب ام دی اف بیشتر برای اشخاصی که می‌خواهند هزینه کمی را بپردازند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کف گزینه مناسبی برای شرکت‌های کامپیوتری به شمار می‌رود، چراکه به راحتی می‌توان سیم ‌کشی ‌ها و لوله کشی ها را از زیر آن عبور داد. کف کاذب ام دی اف پایه‌های بلندی دارد و معمولاً در سایز ۶۰ × ۶۰ تولید می‌شود.

کف کاذب کلسیم سولفات

از نام این نوع کف کاذب کاملاً مشخص است مواد اولیه آن از کلسیم سولفات است. معمولاً می‌توانید کف کاذب کلسیم سولفات را در دو قالب روکش استیل و بدون روکش مشخص و تهیه کنید. اگر کف کاذب را برای فضاهایی می‌خواهید که بار الکتریسیته بالایی دارند، بهترین گزینه برای شما انتخاب و استفاده از این نوع کف کاذب است.

کف کاذب فولادی

کف های کاذب فولادی برای محیط‌هایی که ممکن است فشار زیادی روی کف قرار بگیرد و احتمال وجود ضربه در آن‌ها بالاست، بسیار مناسب بشمار می‌رود. کف های کاذب فولادی در انواع توخالی و توپر تولید و در بازار ارائه می‌شوند. معمولاً برای منازل از کف های کاذب و فولادی توپر بیشتر استفاده می‌شود.

اهمیت کف کاذب در معماری و طراحی داخلی

اهمیت کف کاذب در معماری به دلیل مزایای گفته شده آن بسیار بالاست. از این رو طراحان و معماران در طراحی داخلی بسیاری از فضاها از آن بهره می‌برند. کف کاذب معمولاً  گزینه اول انتخابی طراحان معماری برای کف به شمار می‌آید. از جمله مهمترین دلایلی که می‌توانیم برای این اهمیت در نظر بگیریم موارد زیر هستند:

بهبود فضای داخلی

کف های کاذب می توانند ظاهر داخلی محیط را به راحتی بهبود ببخشند و تغییرات اساسی در مکان‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌شود، ایجاد می‌کنند. به همین دلیل از این نوع کف می‌توان برای زیبا ، جذاب‌ و دلنشین‌تر کردن فضا استفاده کرد. کف کاذب موجب افزایش ارزش و اثرگذاری محیط داخلی خواهد شد و به سبب ظاهر و چیدمان مناسبی که دارد می‌تواند برای محیط‌های مختلفی چه به عنوان محیط‌های رسمی و چه به عنوان فضاهایی که دوستانه هستند مورد استفاده قرار بگیرند و محدودیتی در این موضوع وجود ندارد.

 

بهبود فضای داخلی

 

حفظ حرارت

کف های کاذب می‌توانند موجب حفظ حرارت در فضای داخلی شوند. همانطور که می‌دانید مدیریت مصرف انرژی از آن دست موضوعاتی است که به سبب کمترکردن هزینه‌ها بسیار مورد توجه است و مهم شمرده می‌شود. این نوع از کف پوش‌ ها با توجه به ساختار چند لایه ای که دارند به راحتی می‌توانند حرارت را جذب کرده و مانع از هدر رفتن حرارت در محیط شوند. بنابراین خرید کف کاذب برای مکان‌هایی که از نظر جغرافیایی نیازمند گرم‌تر نگه‌داشتن فضا هستند، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

مقاومت در برابر ضربه

از جمله مهمترین دلایل اهمیت کف کاذب در معماری استقامت و مقاومت بالایی است که در برابر ضربه دارد. کف کاذب موجب افزایش مقاومت در برابر سایش و ضربه‌های مختلف خواهد شد.

 

مقاومت در برابر ضربه

 

قیمت کف کاذب

از اهمیت کف کاذب در معماری صحبت کردیم و متوجه مزایای آن شدیم؛ اما اگر شما هم می‌خواهید از کف کاذب برای ساختمان های مورد نظر خود استفاده کنید و به دنبال قیمت کف کاذب هستید، بهتر است بدانید قیمت کف کاذب با توجه به اینکه چه نوع از آن را تهیه کنید متغیر خواهد بود. علاوه بر این برند سازنده کف های کاذب در قیمت نهایی آن‌ها بسیار اثرگذار هستند. هر چقدر یک برند معتبرتر باشد قطعاً باید هزینه‌های بیشتری را هم برای خرید این کف پرداخت کنید. معمولاً برندهایی که از خوشنامی و اعتبار بالا برخوردار هستند از بهترین متریال برای تولید استفاده می‌کنند و از این رو برای فروش کف کف کاذب هزینه بالاتری را دریافت می‌کنند. در صورتی که جنس مد نظر شما خارجی باشد قیمت دلار را نیز در این نرخ‌گذاری موثر بدانید.

سخن پایانی

 “اهمیت کف کاذب در معماری” را ممکن است تنها به سبب موضوع زیبایی‌شناسی آن تصور کنید. اما نمی‌توانیم منکر ایجاد روحیه و تاثیر مثبت آن در طراحی فضا شویم. علاوه بر دید زیبایی شناسی، اهمیتی که معماران به این متریال ساختمان سازی می‌دهند به سبب مقاومت آن‌ها و قیمت مقرون به صرفه‌ای که به خود اختصاص داده‌اند، باید در نظر گرفت. برای خرید کف کاذب پیش از این که دست به خرید بزنید نیاز خود را حتماً بسنجید و تمامی ویژگی‌هایی که دارد را در نظر بگیرید. اگر در خصوص اهمیت کف کاذب در معماری علاوه بر مطالبی که در این مقاله از آن‌ها یاد کردیم نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در نویسا ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این مشاوران ما در خصوص فروش کف کاذب آماده ارائه اطلاعات هستند.

Call Now Buttonمشاوره رایگان