نحوه مناسب اجرای کف کاذب چگونه است؟

اجرای کف کاذب از مهم ترین مسائلی است که ذهن خریداران را به خود درگیر می کند؛ زیرا باید نحوه مناسب اجرای آن را بدانند تا پس از نصب مشکلی گریبان گیر آنها نشود. کف کاذب از متریال های امروزی است که توانسته نظر مساعد بیشتر پیمانکاران را در ساختمان سازی به خود جلب کند؛ اما شیوه اجرای کف کاذب از مهمترین اصولی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد تا در مدت زمان طولانی خللی را در زمان استفاده به بار نیاورد. در این مقاله از سری مقالات سایت نویسا سعی داریم شما را بیشتر با نحوه اجرای کف کاذب آشنا کنیم پس تا پایان ما را همراهی کنید.

استعلام قیمت کف کاذب
برای استعلام و قیمت و خرید کف کاذب با مشاورین ما در ارتباط باشید
نویسا فلور

کف کاذب در چه قالب هایی اجرا می شود؟

کف کاذب یا یا کف بلند شده یا کف متحرک نوعی از کف بوده که این روزها در ساختمان سازی بسیار به چشم می خورد. ارتفاعی که این کف نسبت به سطح پایین تر خود دارد، موجب شده تا برای انواع تاسیسات الکتریکی و مکانیکی بسیار مناسب باشد و از آن بهره بگیرند. کاهش وزن سازه، تحمل بار بسیار بالا، کم شدن هزینه های ساخت، صرفه اقتصادی و… از ویژگی هایی است که موجب شده از این متریال برای ساختمان سازی بسیار استفاده کنند. اما کف کاذب را می توان در قالب های مختلفی به اجرا درآورد که در ادامه به معرفی انواع کف کاذب و کاربری های متنوعی که دارد اشاره خواهیم داشت:

همه چیز راجب نحوه اجرای کف کاذب

اجرای کف کاذب اتاق سرور و صنعتی

به صورت متداول برق گرفتگی کارکنان و آتش سوزی از جمله خطرهایی است که اتاق های سرور و دیتا سنتر ها را تهدید خواهد کرد. استفاده از کف کاذب موجب شده تا تمامی این خطرها کاهش پیدا کند و بارهای مغناطیسی به صورت کامل دفع گردند. این کف کاذب ضد ضربه و ضد خش بوده و استقامت بسیار بالایی را دارا است.

اگر بخواهیم هنگام خرید و سپس نصب و اجرای کف کاذب به یک سری نکات توجه ویژه داشته باشیم، شاید مهم ترین نکته خرید کف کاذب از یک شرکت معتبر است چون شرکت ها و فروشگاه های زیادی هستند که به فروش کف کاذب مشغول هستند اما شما باید کف کاذب با کیفیت را از یک شرکت معتبر و یک فروشگاه خوب با خیالی آسوده خریداری کنید.

در فضاهای صنعتی عدم انتقال ارتعاشات دستگاه ها و پیشگیری از خراب شدن کف ها به سبب عبور و مرور وسایل از مهمترین دلایلی است که باعث شده اجرای کف کاذب در آنها رونق پیدا کند. برای اجرای کف کاذب در این گونه محیط از عایق صوت استفاده خواهد کرد.

اجرای کف کاذب  اتاق سرور و صنعتی

اجرای کف کاذب شیشه ای و مسکونی

فضاهایی که از کف کاذب شیشه ای استفاده می کنند، بیشتر مراکز تفریحی، هتل ها و نمایشگاه ها هستند. کف کاذب شیشه ای بیشتر برای تزیین و دکوربندی های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر قیمت نیز با قیمت کف کاذب ساده متفاوت است. بهره گیری از نورپردازی ها و طرح های متنوع از جمله مواردی است که در اجرای کف کاذب شیشه ای به چشم می خورد. برای اجرای این نوع از کف از شیشه های مات استفاده کرده و این شیشه ها می توانند در عین مات بودن به خوبی نور را نیز انعکاس دهند.

سرامیک، ترموود و سنگ از جمله مهم ترین متریال هایی هستند که در اجرای کف کاذب ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. موادی که در ساخت کف کاذب سرامیکی استفاده خواهد شد همخوانی مطلوبی را با دیگر مصالح ساختمانی خواهد داشت. زیبایی و ظرافتی که کف کاذب مسکونی دارد از مهم ترین دلایلی است که سبب شده بیشتر ساختمان سازان از آن برای ساخت ساختمان ها استفاده کنند.

آشنایی با مراحل اصولی اجرای کف کاذب

همانطور که در زمان خرید کف کاذب به نکات مهمی پیش از خرید آن توجه می کنید لازم است تا برای نصب این کف هم حساسیت بالایی را به خرج بدهید. هر نوع رگلاژ نبودن پایه ها موجب لقی قطعات کف شده و در طول مدت می تواند خسارت های بسیار زیادی را به بار آورد و باعث بی ثمر شدن خرید کف کاذب شود. نصب و اجرای مناسب کف کاذب دارای مراحل مختلفی است که لازم است به صورت اصولی آنها را رعایت کنید. در ادامه برای شما مراحل اجرای کف کاذب را بیان خواهیم کرد:

  • آماده سازی نقشه و مشخص کردن نقاط نصب در اجرای کف کاذب

بعد از اینکه بررسی های لازم در ارتباط با اندازه های کف، صورت گرفت لازم است پیش از شروع اجرای کف کاذب به تهیه نقشه های مرتبط با آن مشغول شوید؛ پس از اینکه نقاط شروع نصب را مشخص کردید باید تا حد امکان از برش پانل ها اجتناب کنید. در صورتی که به برش نیاز داشتید کمترین ابعاد آن را ببرید. برای تعیین کردن نقاط شروع می توانید از گچ روی زمین استفاده کنید و حتماً از قائم بودن خطوط روی یکدیگر اطمینان حاصل نمایید.

  • نصب پداستال و استرینگر

پداستال یا همان پایه های کف کاذب با بهره گیری از خط مبنا در محدوده ۵/۷×۱۵ توزیع خواهند شد. با کمک لیزر یا میله های بلند می توان ارتفاع نهایی پایه ها را در طول های دو و نیم تا سه متر تنظیم کرد. پایه های ابتدایی و انتهایی را در ارتفاع مشخص شده از کف کاذب تنظیم نمایید و بعد هم پداستال های میانی در همان ارتفاع مهار خواهند شد. برای نصب پدال ها با کمک چسب آنها را می توان روی زمین قرار دهید. استرینگر یا همان میله رابط پانل ها لازم است به سر پایه ها پیچ شوند. پیش از اینکه پیچ کردن انتهای پایه را انجام داید باید پایه ها و استرینگر ها را بچسبانید.

  • نصب پانل ها

برای “اجرای کف کاذب” لازم است تا در زمان نصب پنل ها از امتداد طولانی ترین دیوار کار را آغاز کنید. چهار ردیف پانل کف کاذب را روی پد استال ها نصب کرده و اگر متوجه لقی پانل ها شدید، در صورتی که این مشکل را نتوانستید با چرخاندن ۹۰ درجه حل کنید، باید پانل را عوض نمایید. به این موضوع دقت داشته باشید که اگر متوجه این مطلب شدید که سه یا چهار پانل لق هست، لازم است ارتفاع پداستال ها را بررسی کنید؛ زیرا این احتمال وجود دارد که ارتفاع آن ها را به درستی نتوانسته اید، تنظیم نمایید.

اگر متوجه شدید که ارتفاع پداستال ها مناسب نیست و مشکل دارد با کمی تغییر می توانید این لق بودن پانل ها را نیز برطرف کنید. بعد از اینکه نصب چهار ردیف نقطه آغاز را تمام کردید، باید چهار ردیف عمود بر همان ضلع را نیز نصب کنید. به این موضوع دقت داشته باشید که نصب اولین ردیف نیاز به توجه و مهارت بسیار بالایی دارد. این ردیف است که موقعیت دیگر پانل ها را مشخص خواهد کرد؛ پس در زمان نصب این پانل ها با ظرافت بالایی کار کنید و حتماً از خطوط کنترلی نیز بهره بگیرید.

آشنایی با مراحل اصولی اجرای کف کاذب

اقداماتی که باید پیش از نصب کف کاذب انجام شود

پیش از اینکه به نصب کف کاذب و اجرای آن اقدام کنید لازم است به انجام مراحل زیر بپردازید تا در حین کار مشکلی به وجود نیاید:

  • نظافت کف اصلی

قبل از شروع کار لازم است کف اصلی را عاری از هرگونه گرد و غبار کنید. تمیز کردن کف اصلی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید؛ زیرا اگر در کف گرد و غبار وجود داشته باشد کف کاذب کاملا تراز در نمی آید؛ از این رو مهم است که کف اصلی را به درستی تمیز کنید. علاوه بر این در صورتی که گرد و غبار وجود داشته باشد برای تجهیزاتی هم که می خواهید روی کف کاذب قرار دهید خطرناک خواهد بود. به عنوان مثال اگر قرار است کف کاذب و در اتاق های سرور اجرا نمایید، قطعاً این گرد و غبار به رک ها و سرورها آسیب وارد خواهد کرد.

 تمیز کردن کف قبل از اجرای کف کاذب مهم است؛ زیرا باعث می شود که کف کاذب بهتر چسبیده و پایدارتر باشد؛ همچنین از نفوذ رطوبت و ذرات خارجی به کف کاذب جلوگیری می شود و باعث افزایش طول عمر و بهبود ظاهر کف خواهد شد. به طور کلی، تمیز کردن کف قبل از اجرای کف کاذب، موجب بهبود کیفیت و عمر مفید کف می شود.

  • آماده کردن وسایل مورد نیاز

دستگاه برش پروفیل، لباس مناسب و دستکش، دستگاه جوش، تراز لیزری، چکش لاستیکی، دستگاه برش تایل، دریل، محافظ شنوایی، پودر خط کشی، نوار اندازه گیری، اره سنگ، مته حرفه ای، خط کش آلومینیومی، شلنگ سطح، ماله فلزی یا پلاستیکی از جمله مهم ترین وسایلی هستند که شما باید قبل از اینکه به اجرای کف کاذب بپردازید آنها را فراهم کنید. این که در حین کار متوجه شوید این وسایل را به همراه ندارید قطعاً در کار  شما وقفه ایجاد خواهد کرد. با آماده کردن تمامی این تجهیزات می توانید به راحتی آماده انجام کار شوید و در سریع ترین زمان ممکن آن را به اتمام برسانید

 

سخن پایانی

اجرای کف کاذب اگر به درستی و با اصولی ترین شکل ممکن انجام نشود، می تواند خسارت های زیادی را به بار آورد. کف کاذب این روزها از جمله مهم ترین متریال های ساخت سازه های ساختمانی به شمار می رود و برای نصب آن هم لازم است از افراد ماهر کمک گرفت. در این مطلب سعی کردیم شما را بیشتر با اجرای مناسب کف کاذب و انواع آن آشنا کنیم. اگر در خصوص قیمت کف کاذب یا شیوه فروش کف کاذب سوالی دارید، می توانید با مشاوران و کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. در صورتی که در زمینه شیوه اجرای کف کاذب تجربه ای دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Call Now Buttonمشاوره رایگان